Polityka prywatności i wykorzystania plików cookies
(zwana dalej: „Polityką”)

Prosimy o zapoznanie się z niniejszą Polityką w celu zrozumienia naszych działań dotyczących Twoich danych osobowych i sposobu ich przetwarzania. Korzystając ze strony internetowej Instytutu Dostępności, wyrażają Państwo zgodę na postanowienia zawarte w niniejszej Polityce.

Administratorem i właścicielem strony internetowej dostępnej pod adresem: https://dostepnoscadn.pl/ jest Instytut ADN sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowska 56.


I. Zakres niniejszej Polityki

Instytut ADN sp. z o.o. sp. k. przykłada dużą wagę do ochrony Twojej prywatności. Pragniemy zapewnić, że traktujemy Twoje dane ze starannością i uwzględnieniem zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Niniejsza polityka opisuje rodzaje danych, jakie Instytut ADN sp. z o.o. sp.k. może od Ciebie zbierać lub jakie możesz przekazywać nam oraz zasady ich zbierania, wykorzystywania, przetwarzania, ujawniania i ochrony.

Niniejsza Polityka obejmuje zarówno nasze procedury online, jak i offline dotyczące gromadzenia danych.

Polityka obowiązuje wszystkich osoby odwiedzające stronę Instytutu Dostępności.


Prosimy o zapoznanie się z treścią niniejszej Polityki, a także z zasadami, które mogą obowiązywać w przypadku korzystania z naszych produktów i usług. Niniejsza Polityka może ulegać zmianom, zatem prosimy regularnie odwiedzać naszą stronę internetową.


Na stronie mogą znajdować się linki do stron internetowych innych podmiotów. Podmioty te mogą mieć własną politykę prywatności, z którą należy się zapoznać. Nie ponosimy odpowiedzialności za praktyki dotyczące prywatności stron trzecich.


Niezależnie od postanowień niniejszej Polityki, w niektórych sytuacjach możemy wystąpić o Twoją wyraźną i dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, jeżeli zgoda taka jest wymagana na mocy prawa.

II. Definicje


Administrator strony – podmiot odpowiedzialny za funkcjonowanie strony internetowej i treści na niej zamieszczane. Administratorem strony jest Instytut ADN sp. z o.o. sp. k.;


Administrator danych osobowych – podmiot odpowiedzialny za przetwarzania danych osobowych użytkowników strony. Administratorem danych osobowych jest Instytut ADN sp. z o.o. sp.k.;


Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej;


Strona – witryna internetowa dostępna pod adresem: https://dostepnoscadn.pl/;


Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie danych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu kontaktu, w celu przedstawienia oferty.

RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).

III. Przetwarzanie danych osobowych


Korzystając ze strony, w tym z funkcjonalności udostępnionych na stronie takich jak: formularz kontaktowy możesz przekazywać na swoje dane osobowe.

  1. 1. DANE ADMINISTRATORA DANYCH
    Administratorem danych osobowych, zgodnie z art. 4 pkt. 7 „RODO” jest Instytut ADN sp. z o.o. sp.k., z siedzibą w Warszawie, adres: 00-844 Warszawa, ul. Grzybowska 56, tel.: 48 22 208 28 26, e-mail: dane@adn.pl
  2. 2. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
    Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, w osobie Pani Moniki Kamińskiej, z którym mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail rodo@adn.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w ustępie 1 powyżej.
  3. 3. CELE PRZETWARZANIA DANYCH W ZALEŻNOŚCI OD ŹRÓDŁA
Lp.Źródło informacjiCel przetwarzania
Dane Klientów
 1.Dane pozyskiwane w związku ze świadczeniem usług• Wykonanie zawartej umowy tj. realizacji usług (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”);
• Wypełnienie prawnie ciążących obowiązków na Administratorze danych w związku z koniecznością przechowywania dowodów księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO” w związku z przepisami podatkowymi);
• W celu dochodzenia ewentualnych roszczeń (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”)
• Marketingu i promocji produktów i usług własnych i spółek z grupy kapitałowej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a oraz f „RODO”);
• Wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania, badania satysfakcji Klientów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”).
2.Dane otrzymywane podczas rozmów, kontaktów telefonicznych, korespondencji e-mail, korespondencji w ramach formularzy elektronicznych na stronie WWW• Wykonania zawartej umowy lub przed jej zawarciem (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”);
• Marketingu i promocji produktów i usług własnych i spółek z grupy kapitałowej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a oraz f „RODO”);
• Udzielania odpowiedzi na przesłane pytania, prowadzenie korespondencji (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”);
• Wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania, badania satysfakcji Klientów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”).
3.Dane otrzymywane podczas spotkań i znajdujące się w zawieranych Umowach• Wykonania zawartej umowy tj. uczestnictwa w szkoleniu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”);
• W celu bieżącego kontaktu wynikającego z zawartej umowy lub z podjętych działań zmierzających do jej zawarcia (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”);
• Wypełnienie prawnie ciążących obowiązków na Administratorze danych w związku z koniecznością przechowywania dowodów księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO” w związku z przepisami podatkowymi);
• W celu dochodzenia ewentualnych roszczeń (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”)
• Marketingu i promocji produktów i usług własnych i spółek z grupy kapitałowej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a oraz f „RODO”);
• Wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania, badania satysfakcji Klientów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”).
Dane Kontrahentów i innych osób kontaktujących się z Administratorem
4.Dane otrzymywane podczas spotkań i znajdujące się w zawieranych Umowach• W celu wykonania zawartej umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”);
• W celu bieżącego kontaktu wynikającego z zawartej umowy lub z podjętych działań zmierzających do jej zawarcia (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”);
• W celu wypełnienie prawnie ciążących obowiązków na Administratorze danych w związku z koniecznością przechowywania dowodów księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c „RODO” w związku z przepisami podatkowymi);
• W celu dochodzenia ewentualnych roszczeń (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”);
• wewnętrzne cele administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania, badania satysfakcji Klientów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”).
5.Dane znajdujące się w korespondencji elektronicznej i papierowej• W celu bieżącego kontakt z Kontrahentami i Podmiotami Współpracującymi, z którymi Administrator zawarł umowy, w celu ich realizacji (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”);
• W celu kontakt z firmami i ich przedstawicielami, z którymi Administrator prowadzi negocjacje przed zawarciem umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”);
• W celu udzielania odpowiedzi na wszelkie inne zapytania, które otrzyma Administrator na oficjalne adresy umożliwiające komunikację elektroniczną (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a, f „RODO”).
Monitoring wizyjny
6.Dane osób, które mogą przebywać na terenie objętym monitoringiem Administratora, których identyfikacja nie jest możliwa na podstawie samego zapisu obrazu• W celu bezpieczeństwa oraz ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi uzasadniony interes Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”).

4. ODBIORCY DANYCH
Odbiorcami danych osobowych w związku z realizacją celów wskazanych w pkt. 3 mogą być:
a) osoby upoważnione przez Administratora – pracownicy oraz współpracownicy;
b) podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) na podstawie zawartych umów;
c) spółki powiązane z Administratorem – spółki z grupy kapitałowej;
d) podmioty, którym Administrator zobligowany będzie udostępnić dane na podstawie przepisów prawa;
e) odbiorcy danych tacy jak: kurierzy, banki, kancelarie prawne.

  1. 5. PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
  2. Przetwarzane dane osobowe nie są przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w ramach świadczonych usług i korzystania ze strony Instytutu Dostępności.
  3. 6. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
    Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w okresie niezbędnym do realizacji celów wskazanych w pkt. 3:
    a) w związku z realizacją zawartej umowy, do czasu jej zakończenia, po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa w szczególności dotyczących przechowywanie dowodów księgowych lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń;
    b) w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, do czasu jej wycofania lub do czasu zrealizowania przez Administratora celów, dla których podstawą była udzielona zgoda;
    c) jeżeli podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora do czasu jego zrealizowania lub otrzymania sprzeciwu.
  4. 7. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ:

a) Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 „RODO”);
b) Prawo do sprostowania nieprawidłowych i uzupełnienia brakujących danych (art. 16 „RODO”);
c) Prawo żądania usunięcia danych – tzw. „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 „RODO”), w przypadku gdy:
• dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
• osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
• osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania,
• dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
• dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
d) Prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 „RODO”) w przypadku gdy:
• osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
• przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
• Administrator nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
• osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
e) Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 „RODO”), co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie osoba, której dane dotyczą może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, w tym na potrzeby marketingu bezpośredniego. Sprzeciw jest dla Administratora wiążący, chyba że Administrator wykaże istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
f) Prawo żądania przeniesienia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany, gdy są one przetwarzane przez Administratora na podstawie zgody lub umowy (art. 20 „RODO”), co oznacza, iż osoba, której dane dotyczą prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe;
g) Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wydanej uprzednio zgody na przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) „RODO”.
Ze swoich uprawnień możesz skorzystać poprzez złożenie wniosku wysłanego na adres Administratora.

  1. 8. SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO
    Jeżeli osoba, której dane dotyczą uzna, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów „RODO”, przysługuje jej prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych.
  2. 9. DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH
    Podanie danych osobowych do celów zawarcia i realizacji umowy ma charakter dobrowolny, jednakże konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia i realizacji umowy. Konieczność podania danych osobowych może też wynikać z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa, w takim przypadku niepodanie wymaganych danych może spowodować przeszkodę w realizacji umowy. W przypadku, jeśli dane osobowe są zbierane na podstawie zgody, podanie tych danych jest dobrowolne.
  3. 10. PROFILOWANIE I ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI
    Administrator nie realizuje zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji.

IV. Bezpieczeństwo danych


Dane Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. W szczególności, dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy.


Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.


V. Prawa autorskie


Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich Administratora (np. zdjęcia, teksty, video) i podlegają ochronie na mocy przepisów prawa. Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej zgody.


Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.

VI. Korzystanie z plików COOKIES


Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”).


Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

  1. 1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. 2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator Serwisu Instytut ADN spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. , z siedzibą w Warszawie, adres: 00-844 Warszawa.
  3. 3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
  4. 4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  5. 5. W ramach Serwisu https://dostepnoscadn.pl/ stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

Nazwa CookieRodzajCel zapisania
IntrotrwałyInformacja o preferencjach użytkownika dotyczących wyświetlania/  nie wyświetlania intro na stronie www.
CMSsesyjnyPrzechowuje identyfikator sesji.
langtrwałyWersja językowa strony.
kontenerIdBlokutrwałyInformacja związana z jednorazowym wyświetleniem banneru  popup

  1. 6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  2. 7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  3. 8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  4. 9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

VII. Aktualizacje naszej Polityki


Treść niniejszej Polityki w każdym czasie może ulec zmianie, o czym będziemy na bieżąco informować.