Szkolenia

Nasze szkolenia mogą być przeprowadzone w formule zamkniętej lub otwartej. W zależności od potrzeb naszych Klientów, szkolenia mogą być realizowane stacjonarnie w naszej siedzibie w Warszawie lub w innym miejscu uzgodnionym z Klientem. Zajęcia prowadzimy także zdalnie (szkolenia online). Podczas naszych szkoleń zapewniamy dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Każde szkolenie kończy się wydaniem certyfikatu. Zajęcia prowadzone są w formule wykładów lub warsztatów z wykorzystaniem atrakcyjnych technik i metod angażowania uczestników, np. wirtualne laboratorium dostępności, gra, quiz, burza mózgów, film.

Nasza oferta szkoleniowa obejmuje
Nasza oferta szkoleniowa obejmuje
Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia kluczowych kwestii związanych z dostępnością w kontekście zarządzania firmą oraz podejmowania strategicznych decyzji. Dostępność odgrywa kluczową rolę we współczesnym społeczeństwie, zarówno z perspektywy etycznej, jak i biznesowej. Główne zagadnienia: • Wprowadzenie do pojęcia dostępności: co to jest i dlaczego jest ważne? • Przepisy prawne dotyczące dostępności: krajowe i międzynarodowe regulacje. • Dostępność jako element strategii biznesowej: dlaczego warto inwestować? • Dostępność cyfrowa: wyzwania i możliwości. • Projektowanie produktów i usług z myślą o dostępności. • Zarządzanie zespołem z uwzględnieniem różnorodności i potrzeb pracowników. • Komunikacja i marketing w kontekście dostępności. • Studia przypadków: najlepsze praktyki w zakresie dostępności.
Główne zagadnienia: Czym jest dostępność? Omówienie podstaw i regulacji prawnych, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność architektoniczna, cyfrowa i informacyjno-komunikacyjna. Osoby ze szczególnymi potrzebami – aspekty prawne, zdrowotne i psychologiczne. Jak pomagać osobom ze szczególnymi potrzebami – savoir vivre. Jak komunikować się z osobami ze szczególnymi potrzebami, mającymi trudności z mową lub słuchem.
Główne zagadnienia: • Omówienie Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami • Kim są osoby ze szczególnymi potrzebami – bariery w dostępności osób z różnym rodzajem niepełnosprawności • Rola, zadania, stanowisko pracy koordynatora ds. dostępności • Minimalne wymagania wynikające z ustawy, zapewniające dostępność pod względem architektonicznym, informacyjno-komunikacyjnym i cyfrowym (Deklaracja dostępności serwisu internetowego) • Raport o zapewnieniu dostępności • Przygotowanie tekstów łatwych do czytania i rozumienia • Bezpieczeństwo i ewakuacja dla osób ze szczególnymi potrzebami. • Postępowanie skargowe • Budowa planu dostępności: racjonalne usprawnienia i problem z dostępnością budynków zabytkowych • Dobre praktyki
Główne zagadnienia: • Kim są osoby ze szczególnymi potrzebami • Wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami • Sposoby zapewniania dostępności – projektowanie uniwersalne, racjonalne usprawnienia, dostęp alternatywny • Szacowanie kosztów audytu • Zasady przeprowadzania audytów i przygotowanie raportu z audytu • Metodologia i zasady przeprowadzania audytów dostępności • Procedura przeprowadzania audytu • Audyt dostępności – lista sprawdzająca
Główne zagadnienia: • Kim są osoby ze szczególnymi potrzebami • Wymagania techniczne i organizacyjne dostępności cyfrowej • Wytyczne według standardu WCAG 2.1 • 78 kryteriów sukcesu • Dostępne narzędzia • Zasady przeprowadzania audytów i przygotowanie raportu z audytu • Metodologia i zasady przeprowadzania audytów dostępności • Procedura przeprowadzania audytu • Audyt dostępności – lista sprawdzająca • Rekomendacje
Główne zagadnienia: • Zasady przeprowadzania audytów i przygotowanie raportu z audytu • Metodologia i zasady przeprowadzania audytów dostępności • Procedura przeprowadzania audytu • Audyt dostępności – lista sprawdzająca
Główne zagadnienia: •Definicje niepełnosprawności •Zagadnienia dotyczące komunikacji międzyludzkiej •Komunikacja jako podstawa ustalania wzajemnych stosunków •Specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami •Stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnościami •Bariery komunikacyjne, specyfika kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami •Budowanie motywacji personelu do przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami •Techniki wzmacniające kontakt z klientem z rożnych grup szczególnych potrzeb •Efektywne metody komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnymi o różnych rodzajach dysfunkcji •Postawy i emocje wobec osób z niepełnosprawnościami •Komunikacja osób z niepełnosprawnościami o szczególnych potrzebach komunikacyjnych w kontekście ustawy o zapewnieniu dostępności •Dodatkowe, alternatywne kanały i metody komunikacji •Zasady savoir-vivre’u obowiązujące w kontaktach z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności
W czym możemy pomóc?
Jeśli chcesz zapewnić standardy dostępności w organizacji, podnieść poziom wiedzy pracowników, uzyskać dofinansowanie na niezbędne dostosowania, przeprowadzić audyt i otrzymać certyfikat, skontaktuj się z nami.